tisdag 7 januari 2014

Vad jag tänker på.

Flytt flytt flytt flytt.
Nytt nytt nytt nytt.

Det är lika delar ångest (tänk om huset verkligen inte blir sålt alls, hur ska vi orka packa allting, var ska vi få plats med allt?) och drömmar (hur ska jag möblera vardagsrummet, vilka tapeter ska vi ha i matsalen, hur ska köket se ut?). Men det är påfrestande oavsett om det är positiva eller negativa tankar som snurrar runt. Det är aldrig lugn och ro. Ångest är min arvedel och efter detta tänker jag aldrig flytta igen. Hoppas jag.

Om en månad smäller det, snälla snälla låt januari gå snabbt och smärtfritt. Jag vill börja på nytt. Nu!


1 kommentar:

Miss Mary sa...

Jag läste nånstans att stresspåslaget vid en flytt motsvarar det vid en skilsmässa eller närståendes bortgång (inga andra paralleller dragna!). Vet inte om det stämmer men jag vet att det är sjukt stressigt att flytta!

Hoppas ni får sålt snart i alla fall. Jag vet hur stressigt det är att gå och vänta på försäljning, med visningar stup i kvarten etc. Så jag håller tummarna!

mvh läsare sen en tid tillbaka men kommenterar första gången nu (tror jag).