tisdag 30 december 2014

Dagen D.

D som i detox. Obs och obs igen, tänker inte skriva mer om detta än det här eftersom jag vet att det är vidrigt att behöva läsa om andras "nyttiga" vanor, träning etc. Lovar att jag inte ska.

Men tänkte bara tipsa om detta lilla knep jag har. På nyårsdagen har vi tänkt börja en vit månad. Från alkohol, socker, onyttigheter osv. En månad ska vi hålla ut, sen åker jag till Göteborg och fuckar ur helt och hållet är planen. Vad min man gör då har jag ingen aning om, men antagligen njuter han av en BJ* när jag är borta.

I alla fall, inför denna avhållsamhetsmånad måste man ju maxa allt det onyttiga, så att man liksom verkligen blir illamående om man tänker på det sen. Så vi äter godis, chips, läsk och pizza i drivor nu de sista kvarvarande dagarna. För att verkligen säkerställa att vi inte vill se åt nåt onyttigt på åtminstone... en vecka.

Resterande tre veckor är det väl bara att bita ihop antar jag.


*Ben&Jerrys så klart. Töntigt, jag vet. Kunde ändå inte låta bli.

1 kommentar:

Johanna S sa...

Jag hakar på :-) Ska bara tala om det för maken...

Men jag skulle ändå vilja höra mer om din träning när det handlar om roller derby! Tycker det låter så kul!!