torsdag 10 september 2015

En torsdagskväll

Största barnet sitter och spelar nåt Fifa på ipaden bredvid mig. Mellanbarnet ligger i andra soffan och lyssnar på ABBA. "Åh vad jag vill se dem på riktigt nån gång, vad tråkigt att det inte går!" Men Dancing queen var inte bäst, utan Mamma Mia. Tydligen.

I ena örat upprörda diskussioner om vilken spelare som är bäst och varför det inte blir mål. I andra örat tuggummituggande och frågor om vilken Katy Perry-låt jag tycker är bäst.

Jag spelar ett nostalgispel och svär högt och länge när jag dör. Barnen skrattar åt mig. "Visst tänkte du säga det som finns mellan benen fast det fula ordet?". Ja.

Nu pratar vi om att i "Take a chance on me" låter bakgrundstakten som introt till Bröderna Lejonhjärta.

Vi har det fint ibland också.

Inga kommentarer: