tisdag 13 september 2016

Ingen oro, tjabo

Hade en sån där lugn och fin helg som ändå var bra. Det händer så sällan tycker jag, att helger blir bra om man bara låter dem hända. Oftast slutar de i bråk och kaos då. Men den här helgen löste sig fint och i söndags kväll var jag sådär harmonisk som jag ca aldrig annars är. Trots att vi förlorade på quizzet vi var på, jag och mamma och hennes kollegor.

Okej, vardagsgnäll igen då, men det är fan ORIMLIGT att en ska behöva vara hemmafru för att hemmet ska funka? Nu när jag pluggar/frilansar/skriver bok har jag tid till att göra det där man aldrig hinner annars, men det är ju inte så det ska vara? Typ... rensa ur garderober, städa så att nästan hela hemmet är städat samtidigt (annars brukar vi välja mellan över- och undervåningen) och se till att alla vinterkläder är i rätt storlek osv. Sånt man inte hinner med om man jobbar.

Jag vill inte go all livmodersfeminist här, som menar att det jobb kvinnor gör i hemmet ska värderas lika viktigt som lönearbete, men för i helvete - sex timmars arbetsdag? What's the holdup?

Idag var jag på gymmet och filmade mig själv när jag lyfte grejer. Fin insikt att inse att jag ser precis lika svag ut som jag känner mig.

Nu ska jag fortsätta leta tips inför vår resa till Madrid. Vi åker om tre veckor, jag och min syrra och mamma. Jag vill inte ha tips som går att leta reda på via nätet, för jag har dammsugit VARENDA sajt. Ska ni tipsa så är det liksom "vi var där och hamnade på en bakgata och där fanns roligaste baren". Typ.

Förstår inte folk som ba "den stora parken är fin", när man ber om tips inför nåt resmål? Liksom visst, tipsa om Empire state building i NY om ni vill, men tror ni att ni bidrar till NÅT med det tipset eller? Knappast va. Skärpning, tipsare.


1 kommentar:

Johanna S sa...

Men den stora parken är fin! Men ät absolut inte något som ni köper där. Ta med picknick och ät i parken. Sen tar ni vinflaskan och några glas och hyr en roddbåt i parken och myser runt i solen och dricker vin.