torsdag 25 januari 2018

Budapest!

Jag instagrammade häromdagen bilden nedan med en text som sa hur glad jag var över att vi gjorde den här resan, jag och Majken. Sen började jag gråta. För att jag älskar henne så mycket och vi hade det så fint. Stabilt!!

Men det VAR verkligen fantastiskt. När det bara var vi två så kunde vi vara annat än busiga yngsta barnet och trötta mamman. Vi var på samma nivå, vi ville göra (ungefär) samma saker. Och vi hade oerhört kul ihop. Det är klart att jag hade velat titta lite i alla de vintageaffärer som låg utspridda på gatorna runt hotellet. Och Majken hade nog velat fika mer. Men på det stora hela var vi oerhört samspelta. 













































Så vad gjorde vi då? Jo, vi åt god frukost varje dag (nutella på allt, för Majken). Vi strosade gågatan fram och köpte presenter och skor. Vi åt langos i saluhallen till lunch (med nutella på, för Majken). Vi spelade fyra i rad på ett fish and chips-ställe och hon spöade mig i Uno på en supermysig trendig restaurang. Vi simmade i varma (och kalla!) pooler på det fantastiska Szechenyibadet. Och vi gick på zoo. 


Och så åkte vi ett skithögt pariserhjul. "Budapest eye". Majken var lycklig och jag var livrädd. Kolla på det bara!! 




Vi har promenerat på kvällen och tagit tunnelbanan på dagen. Och så har vi köpt hem godis och fika och tagit en paus i sängen precis innan middagen varje dag. Tupplur för mig och ipad för Majken. Ingen nutella dock! 

Summa summarum: vi hade det fantastiskt. Enda smolket i bägaren var när jag ramlade ner för en trapp på hotellet och slog mig rejält och har haft jätteont sen dess. Men förutom det så var det en perfekt weekend. Och det gick bättre än jag hade kunnat ana. 

Ensamhelg med ett barn ändå. Rekommenderas starkt!! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter fantastiskt! Blir så inspirerad när du skriver om att göra något med Ett barn, det ska jag kopiera och göra med mina när se blir äldre.
Tack för bloggen! Kram