tisdag 13 mars 2018

Den mentala tröttheten.

Jag köpte fem böcker på bokrean för typ två veckor sen. Har läst en halv av dem. Det är så svårt att göra något annat än att slösurfa efter resor* på datorn eller spela mobilspel på kvällarna. Jag badar badkar och har världens tröttaste och torraste hy, men orkar inte ens lägga ansiktsmask. Och så blev jag sjuk ovanpå den allmänna tröttheten, och så fyller Majken i helgen vilket innebär firande i dagarna tre.

MEN!

Mina naglar har blivit rätt långa. Alltså de är ju korta, men de är inte nedbitna stumpar. Har jag alltså slutat bita på naglarna? Nja. Men jag har helt klart minskat på nagelbitandet. Detta har gjort att jag har fått två insikter:

1) Jävlar vad adhd-medicinen gör skillnad även i det lilla. Det är inte en slump att jag lyckades minska bitandet just nu. Idag har jag pga sjukdom inte tagit nån medicin och jävlar vad de har blivit naggade på, de små naglarna.

2) Jag kan INTE FÖR MITT LIV måla nagellack? Alltså det är löjeväckande. Det ser ut som att jag håller på att tända av från... jag vet inte... nåt som ger en skakningar? Det är nagellack högt och lågt, men på nåt vänster ändå inte där det ska vara? Mycket märkligt.














Nu ska jag bli en sån som köper roliga nagellack och matchar med humöret. Än så länge har jag ett grönt, ett mörkgrått och ett ljuslila. Knallrosa ska bli mitt nästa, ihop med ett nytt överlack eftersom NÅGON (Majken, alltid alltid Majken) råkade spilla ut mitt svindyra överlack på vårt parkettgolv.
Jaja.

*(Vaddå semestergoogling? Ska vi inte bila? Var inte allt bestämt? Jo... det var det ju typ. Sen insåg jag/vi att det behövs väldigt mycket större energireserver för en sån resa än vad vi har för tillfället. Bila med barn är nog inte det vi behöver efter en evighetsvinter då vi för första gången har två heltidsjobb och renoverar två badrum och kämpar på med allt det vanliga med skolvägran och sjuka dagmattar och tre barn i allmänhet. Så nu kollar vi på typ charter istället, med sikte på Italien.)


1 kommentar:

Unknown sa...

Åh vad jag håller med! Är trött efter 15 månaders störd sömn då sladdbarnet anlände och nu jobbar jag heltid. Vill så gärna göra något roligt så är med i en orkester men gnäller varje dag eftersom jag måste lägga tid på att öva för att det ska vara roligt att åka dit och det orkar jag ju egentligen inte...