söndag 13 maj 2018

Ett litet simtag för Ellen!

Den här helgen har varit vidrig. Vad har det med simning att göra, undrar kanske ni? Well, lugn. Jag bloggar så sällan att jag måste klämma in allt i ett inlägg men simningen kommer, jag lovar.

I alla fall.
Detta var vad vi tänkte: långhelg när det är fantastiskt väder, vad kul!
Detta var vad som hände: Majken cyklade omkull och slog sig ordentligt i torsdags eftermiddag och tuppade sen av flera gånger varpå vi fick ringa efter ambulans och hon fick åka till sjukhuset. Tur i oturen klarade hon sig undan med bara en hjärnskakning och ett gäng skrubbsår, men det var inte en kul upplevelse direkt.

I alla fall så sov jag såklart uselt mellan torsdag till fredag. Min lilla unge på sjukhus ihop med en löptik som ser spöken överallt och skäller på dem mitt i natten does not a good night sleep make. Men sen kom hon hem och vi gick till tandläkaren och de trodde inte att tänderna hade blivit skadade så det var bra. Och så blev det läggdags igen och vi hade Majken i vår säng eftersom vi skulle kolla till henne med jämna mellanrum, och det ihop med restless legs ihop med åskvärme och oro GER INTE HELLER en god natts sömn, tänka sig.

Så igår morse hade jag skrapat ihop typ 6 timmars sömn på två nätter, och då ringde klockan 05.30 för att åka till Nyköping för cheertävling i extrem ljudnivå och absurd vidrig åskvärme. När jag kom hem igår kväll var jag så trött att jag höll på att bryta ihop. Vilket jag sen gjorde också, fast idag.

Förlåt men jag är JÄVLIGT trött på gnälliga och otacksamma och sura barn som bara hackar på varandra och snäser och gnäller och bråkar och krånglar. Det finns inte en atom i mig som får lust att fixa fina och roliga saker för detta gäng när de bara är så fruktansvärt otrevliga. Så bra mamma är jag, får galen skrämselupplevelse på torsdagen och är redan trött och grinig igen på söndagen. Man kan ju tycka att jag borde vara tacksam och se livet på nytt eller nåt, men jag är bara en bitterfitta.

MEN SIMNINGEN DÅ?! Jo såhär: vi badade i sommarstugan och det var sådär galet varmt för att vara mitten av maj bara. Lätt 18 grader. Och eftersom jag nu tänkt komma igång med att crawla på riktigt så tänkte jag att varför inte? Varför skulle jag inte försöka omsätta mina nyförvärvade googlingskunskaper till verklighet?

Och sen crawlade jag lite och det gick mycket bättre än förväntat (även om jag inte kan andas alls) och var mycket jobbigare än jag trott men jag gjorde det! Jag provade och tog mig framåt och detta i en kall sjö, inte enkel pool. Så nöjd!

Ska nu bara dubbelkolla det där med friskvårdsbidraget och sen är det jag, årskort och simträning som gäller!


















Man kan ju inte påstå att jag "forsar fram" eller att det faller sig naturligt osv, men jag tar mig fram?! Är mycket nöjd med detta. Samt nöjd med att jag inte lagt 3000 kronor på crawlkurs när jag ändå har google.


Inga kommentarer: