tisdag 24 juli 2018

I regret nothing!

Så jag har fått hörselgångseksem på grund av för mycket bad och för mycket värme. Och eksemet ledde till infektion så nu går jag omkring med öroninflammation och det gör SÅ JÄVLA VIDRIGT ONT! Sov ca ingenting inatt.

Men, det är ju klart värt det ändå. Man ångrar aldrig ett bad, inte ens när det gör så här ont efteråt. Det där nakenbadet mitt i natten i årstaviken i lördags, det kanske inte var så smart. Men det var väldigt välgörande.

Jag är så glad att jag fick en helg i stockholm. Inte för att sthlm på något sätt är min favoritstad, men jag fick liksom uppleva en liten skärva av det där som alla i mina flöden gör hela tiden: vi badade i en vik, vi åt god indisk hämtmat och drack vin och vi var på trädgården och sen efteråt så nakenbadade vi då. Jag är så löjligt lättpåverkad av vad alla andra gör att jag liksom måste förankra mina upplevelser i sånt andra också gjort? Jag menar, den här sommaren har varit fantastisk på alla sätt. Vi var i Cypern, jag har fått en systerdotter (mitt första syskonbarn!!), vi har badat otroligt mycket och varit på auktion och kokat lemonad och rott över till badklippan och och och vi har fortfarande två veckors semester kvar efter den här veckan. Den här veckan jobbar jag dock och städar och har som sagt öroninflammation.

Men det där med förankringen. Det är som att det jag gör inte betyder något, det är det alla andra gör som är bra på riktigt och mitt kan bara bli bra om jag gör det jag ser andra göra. Inte andra barnfamiljer så mycket, utan mer personer i min ålder som... har ett socialt liv? Jag har absolut träffat kompisar i sommar, men jag är ju trebarnsmorsa med allt vad det innebär. Och många runt 30 är inte det. De flesta, faktiskt. Så jag jämför mig med dem och tänker att jag roar mig ju ALDRIG osv osv. Och just därför var den här helgen så bra, som sagt. Fick gå på trendigt uteställe och var visserligen svettig och ful men fick känna att jag också kan dra igenom sommarnatten på väg mot nakenbad efter dans på klubb. Jag fick den grejen.

Och så fick jag öroninflammation.(Det är viktigt att ni tycker synd om mig för detta, ifall det inte framgått)

1 kommentar:

Johanna sa...

Vi flydde från Örebro idag. Åkte till Gustavsviks camping med husbil men kunde inte stanna kvar - panikvarmt och HELA Örebro var på utomhusbadet. Jag trodde det fanns en sjö pga blått på campingkartan men det var tydligen bara en damm. Krya på dig!