torsdag 28 februari 2019

Long time, no see

Nä men vi har varit i Norrköping på mini-weekendsemester (rekommenderas, särskilt om man som vi varken har råd eller lust att åka skidor på sportlovet... se inlägg nedan för referens) och jag har kört standup och jobbat jävligt mkt och vi har varit i Uppsala och hälsat på systerdotter och sett Emmy tävla i cheerleading-DM. Saker händer, livet pågår, jag är bara usel på att blogga om det. Jag har fått diskbråck också och mår SKIT. Har haft ont i snart en månad och det är så jävla mentalt krävande. Orkar inte ens skriva om det.

Men nu ska vi prata om något VIKTIGT! Nämligen att jag fyller år om några veckor och eftersom det är nästan lite halvjämnt - 35 år - så ska jag unna mig en födelsedagsfest. Det blir kul. Om nån kommer, dvs. Det har ju varit lite sisådär med den delen när jag bjudit in till fest tidigare. MEN DET ÄR KUL ATT KÄNNA SIG ÄLSKAD! Jaja.

Eftersom jag fyller halvjämnt (JO DET ÄR EN GREJ!) så får jag önska mig lite finare grejer. Har vem bestämt? Har jag bestämt.

Så vad önskar jag mig då:

1. En tatuering.

Jag har länge tänkt att jag ska tatuera in tre blommor på handleden. En för varje barn. Tidigare tänkte jag mig lite vintage, i färg, men nu har jag nog landat i stiliserad variant istället. Typ sån här:






















2. Detta vitrinskåp från Ikea som jag har spanat på i ÅR.






















3. En häst. 

För att hästen jag är medryttare på ska säljas och jag har då ingen häst att rida och jag mår så jävla bra av att vara i stallet igen. Men det är också svårt att vara medryttare, för man måste anpassa sig så mycket efter ägarens nycker och idéer - och jag vet inte om jag orkar med det. Nu när jag var medryttare så slapp jag allt sånt och kunde ha Delle (hästen alltså) som min egen i princip, men det är rätt unikt. Jag har såklart inte tid att skaffa häst (och nu med diskbråck inte ens möjlighet), men jag VILL RIDA.

4. Fillers eller trådlyft eller botox.

Jag SKITER i om jag är en dålig feminist då. Jag fyller 35, låt mig vara.

5. Terapitimmar hos jävligt bra terapeut

Behöver inte ens motiveras.

Så ja, 8 april blir jag 35. Det är bara att börja planera vem som vill ge mig vad. Tack på förhand!

1 kommentar:

Filippa sa...

Börja med botox! När du landat i resultatet kan man börja pilla med fillers. Trådlyft är en mkt senare fråga. Och var har du ridit någonstans? Står i stall med 35 hästar.