måndag 7 februari 2022

Hej hej, hemskt mycket hej

 Yet again, I ask you to glömma att jag har sagt ca 500 ggr att jag ska börja blogga igen, och låtsas som att detta är den första gången jag säger det. Ja, alltså jag tänkte börja blogga igen. Inte som att jag inte har tid när jag sitter 8-9 timmar framför datorn per dag liksom.

Så, en kort recap av mitt liv senaste... halvåret?

Jag har:

1) bytt jobb. Oerhört ångestfyllt och läskigt och jag är absolut inte säker på att jag har gjort rätt. 

2) köpt en svindyr stringhylla som gör vårt vardagsrum fantastiskt snyggt och jag är 100% säker på att det var ett bra köp.

3) börjat spela bridge. Har gått en nybörjarkurs och ska gå fortsättningskursen nu i vår. Det är oerhört mycket svårare än jag förväntade mig. Alla andra är minst 60 (såklart), så jag får känna mig ung för en gångs skull.

4) ett barn som går på gymnasiet! Helt sjukt. Jag som är så ung, osv.

5) haft jävligt tråkigt och är nu så ressugen och festsugen och DET MÅSTE HÄNDA NÅGOT KUL ANNARS KREVERAR JAG-sugen. 

Det var väl det. Inte särskilt mycket kanske, även om min ångest över byte av jobb inte varit nådig. 



2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Det är fruktansvärt att byta jobb. Hoppas att det visar sig att du gjorde rätt.

Akan-Kakan sa...

Kul att du är tillbaka! Vill höra mer om samtliga punkter, särskilt jobbet. Och bridgen!