söndag 12 juni 2022

En helt händelselös helg. typ.

Det blir inte så jäkla mycket bloggande trots goda föresatser, jag har inte längre någon dator (förutom jobbdator) och att blogga från telefonen (som jag gör nu) är verkligen inte optimalt. Nåja. Man kämpar på, det gör man. 

Jag började fundera förut på vad som avgör ifall jag tycker att jag har GJORT något på helgen eller inte. Denna helg tycker jag tex har varit väldigt oproduktiv och händelselös. Så här har den sett ut:

Fredag
Efter jobbet tog jag några vinflaskor och åkte hem till två kompisar och drack lite vin och så kom en gemensam fd kollega också förbi och vi munhöggs lite och såg skräckslagna på Naked attraction och sen gick jag hemåt vid 21.30, kom hem och såg på lite serier. 

Lördag
Först färgade jag ögonbrynen och passade på att städa ur och sortera hela badrumsskåpet och sen skurade jag badrummet. Efter lunchen tog jag med Emmy på stan för att köpa skolavslutningskläder, och efter ett par timmar joinade Majken som också behövde leta efter nåt att ha på sig då. Efter att vi kommit hem och ätit middag så hade vi spelkväll. När vi spelat klart några spel gick jag och Majken på en kvällspromenad och köpte glass. 

Söndag
Idag på förmiddagen var vi på gymmet, sen efter det har jag städat och lagat lunch och duschat krukväxter och tvättat och spelat schack och läst och nu sitter jag här och skriver detta. 

Det är ju inte så att det varit en rafflande händelserik helg, men jag har ju fått lite gjort ändå. Men det är som att om jag inte gör någon aktivitet eller typ åker iväg nånstans så har jag inte gjort ”nåt”. Hade vi varit i sommarstugan så hade jag absolut inte känt så. Där kan jag läsa hela helgen och ändå inte känna att jag slösat bort min lediga tid. 

Apropå att slösa bort tid: dessa ljusa fantastiska sommarkvällar gör mig alltid lite deppig när jag är i stan. Det går liksom inte att ta vara på dem då, om man inte går ut och roar sig. Och det ska sägas, att jag försöker ändå gå ut och roa mig så mycket jag kan, men man måste ju vara hemma ibland också. Igår kväll fick jag i alla fall somna till ljudet av fulla ungdomar som sjöng allsång till diverse bangers på nån av uteställena i närheten. Det var fint. 

Inga kommentarer: