tisdag 30 januari 2024

Vad som komma skall

 Ja, hörrni. Nej men jag fick en kommentar som sa typ "vi finns kvar här, vi gamla bloggläsare" och den gjorde mig så glad. Jag saknar verkligen bloggandets storhetstid och med tanke på att jag tröttnat helt på twitter och typ på instagram så kanske detta är the year of the blog? Å andra sidan, hur många gånger har jag inte sagt typ samma sak? Säkert minst 7.

ANYHOW. 

Den här våren kommer vara kaos. Det börjar nu med att jag skolar in mig på nytt uppdrag. Ska "ta över" ett team från en kollega (min roll är alltså "scrum master" och "team lead" utöver utvecklare och nej - googla inte, du kommer ångra dig) och det är massor att sätta sig in i, möten att gå på, saker att lära sig... ja, typ som att byta jobb helt enkelt, förutom det stela beteendet vid lunch och fika eftersom man inte känner nån. Nej, mitt stela beteende beror på social inkompetens. 

Ok, så nytt "jobb". Bara det är ju rätt stressigt. Men så fyller jag 40 också och jag tänker inte ens gå in på åldersnojan och paniken över hur mycket tiden går, utan det rent praktiska: min 40-årsfest. Alltså det behöver ju inte bli så stort och avancerat egentligen... men tja, när det handlar om mig? När jag ordnar fest? För att fira mig själv? Jo, men ni fattar. Alltså nu ska jag inte hypea upp det här för mycket, jag har ju inte hyrt en herrgård och bjuder inte 100 människor och jag är fortfarande inte Elsa Billgren, tro det eller ej, MEN. Men det är ändå stress att planera med mat (catering? laga själv?), dryck (tack och lov köpte vi massor av svinbilligt bubbel i Frankrike i somras, men NÅT annat ska väl införskaffas) och aktiviteter (sjukt nog finns det ju såna som inte gillar quiz och karaoke?). 

Så, jobb och 40-årsfest. Och så ska jag på Taylor Swift i maj(yay, hurra!!), vilket i sig ju inte är så stressigt (förutom lite logistik med boende och transport), men om ni är Swifties eller bara har tiktok så känner ni till kulturen kring outfits på konserten och armband som ska göras och även om jag kommer skippa armbanden (jag kommer ju ha fyllt 40 vid det laget herregud) så kanske jag ändå vill lägga lite effort på outfiten. Särskilt eftersom hon jag ska gå med kommer typ virka en magnifik klänning av nåt slag. Så något vill jag ju göra. 

Och i samma veva som konserten (kanske till och med samma helg, så vi får åka hem en dag tidigare om vi har otur) ska vi åka utomlands med jobbet på en konferens över en helg. Vilket är svinkul och roligt men ändå innebär lite stress av olika slag.

Sen är det juni och ja. Noa tar studenten. Och jag orkar knappt tänka på hur stor han är och hur mycket jag kommer gråta och hur fint och jobbigt det kommer vara... men av allt jag har hört så är det stressigt och jobbigt att anordna studentfirande. (Pelle ifrågasatte och jag försökte komma på vad alla stressar över men kom på att typ... skylt ska beställas? Catering? Folk ska bjudas in? Det LÅTER inte jättestressigt, men det är det säkert.)

SEN! Sen är det midsommar som ska anordnas och nån gång tänker nog Noa flytta hemifrån och sen tänker jag däcka i sommarstugan med böcker och pussel. Är planen nu. Känner jag mig själv rätt så kommer jag vara så uppe i varv vid midsommar att jag kommer planera en bilresa ner genom Europa för mig och Pelle och Majken, men vi får se. Jag kanske också kraschar helt. Man vet aldrig med små adhd-muppar.

Just ja, om tre veckor ska jag och Majken åka med hennes bästis + mamma till London och Harry Potter-studion och allt vad 13-åriga tjejer kan tänkas vilja göra i London och att planera den resan är ju OCKSÅ rätt mycket stress. Eller i alla fall tankeverksamhet.

Vilken tur att jag inte har något socialt liv eller hobbies, förutom bridgen och gymmandet*.


*(Tänker härmed lova nya inlägg: ett om bridgen och ett om gymmandet. Stay tuned (men håll inte andan).)

4 kommentarer:

Anonym sa...

London med 13-åring - hur drömmigt!!!
På Oxford Street finns en affär med pennskrin i 2 våningar... Smiggle.

Primark har billiga kläder men det har ni nog koll på!!!

Man måste boka harry potter typ månader innan - har ni nog också koll på!

Anonym sa...

Hej! Här har du en till läsare, som hittade din blogg för typ ett halvår-år sedan och sträckläste den under några dagar! Har sparat dig på min läslista och inväntar tålmodigt nya blogginlägg, så du vet! Älskar ditt sätt att skriva och uppskattar inläggen 😊 /Petra

Smurfenlina sa...

Vi var i London för två år sedan med våra tre tweenies. De ä l s k a d e London, de ä l s k a d e Harry Ptter. Men bäst av allt var musikalen Lejonkungen som jag fick i födelsedagspresent. Och matkulturen, de är foodies alla tre och det var en fröjd!

Smurfenlina sa...

ps! och självklart älskade vi alla Primark som vi nästan bodde granne med :D