måndag 28 oktober 2013

Hej! Pepp! Glad! Hej! (Nej, jag kommer inte på en bättre rubrik.)

Jag är glad idag, och inte bara för att jag har ätit hämtpizza till middag och ska se på Amazing Race sen, utan även för andra saker. Ja, sånt jag väljer att inte blogga om. Så jävla tråkigt, eller hur? Men jag kan ju i alla fall säga att jag är glad, vilket är en ovanlighet på den här bloggen. Det finns lite ljusning i massa krångel vi har just nu och jag är tacksam för minsta lilla som inte aktivt fuckar upp.

Sen att vi har räkningar på sextusen kronor extra den här månaden, att vi har en trasig bil och att jag fick parkeringsböter på 400 kr idag, det är värdsliga saker. Då kan ni förstå hur jobbigt det andra är i jämförelse när jag ändå är rätt glad idag.

Inte ens det faktum att det är jul om mindre än två månader och vi inte har en aning om vad vi ska köpa i julklapp till någon stressar mig. Eller jo, det gör det ju. Men inte orimligt mycket. Tänker ändå ge Emmy rullskridskor och indoktrinera henne till att vilja börja med roller derby. Yay roller derby!!

2 kommentarer:

presens sa...

I Malmö har de juniorträningar där man är välkommen från fyra år. Dags att flytta? ;-)

Ellen sa...

Eh... nej. Tyvärr. :)