söndag 22 december 2013

Alltså lyxen.

I fredags var jag på konsert med Håkan. Jag gick med en tjej ur laget och hennes kompisar och de var lite chill och ba "vi tar en öl här borta" och jag insåg att jag faktiskt fick förklara att jag fortfarande är så besatt att jag måste stå nästan längst fram och hoppa, skrika, sjunga och svettas. Så det gjorde jag. Bland sjuttonåringar och femtonåringar klämde jag mig in och sjöng med högst av alla. Nästan. Och jag har inte varit så euforisk på länge.

Och igår var jag på fest hos en tjej i laget och det var tema "tanter på östermalm" så alla hade obekväma rikemanskläder och inneskor och vi åt bridgeblandning och drack campari orange och försökte spela canasta och dansade med inneskorna på parketten tills klockan blev fyra och sen skulle vi ta oss hemåt, men först ett stopp för nattamat, och framåt sex kom jag äntligen i säng.

Att ha två såna fina kvällar på rad är världens lyx, det säger jag er bara.

Nu är jag lite trött efter att ha hoppat på konsert i flera timmar, tränat roller derby i flera timmar och dansat hela natten lång. Lite trött. Mest nöjd.


Inga kommentarer: