måndag 28 mars 2016

Produktiv påsk

ISå i helgen har vi: skaffat marsvin (helt spontant, tog över ett par pga allergi), bytt sovrum, firat påsk och jag har skrivit nästan 5000 ord på boken. Helt sjukt produktivt ändå kan jag känna spontant?

Sovrummen är klara till ca 95% (Majkens och vårt sovrum) och till ca 50% (Noas). Jag är bra på att se till att rum ser fina och mysiga ut när jag väl har börjat försöka, men jag drar mig för att sätta igång. Därför var det bra att min man inledde omflytten när jag var på påskmiddag i fredags. Jag hade inte så mycket annat val än att sätta igång och sortera och inreda.





Apropå boken så är jag så sjukt nöjd med att snart ha kommit tre fjärdedelar av ett färdigt grovmanus. Om två veckor, helgen efter min födelsedag, så har jag bokat ett rum på ett litet hotell mitt ute i ingenstans i Strängnäs. Tills dess skulle jag vilja vara färdig med mitt grovmanus, för att kunna arbeta igenom det när jag ändå har avsatt tid för att enbart skriva. Fatta drömmen: jag, ett rum, lite ostbågar och kanske lite vin och så min dator och manus. LIVING LIFE! Inga barn som ska prata och störa. Inget slötittande på tv. Inget sånt alls, bara och enbart jag och skrivandet. Jag tror att jag kan vänja mig vid att lajva författare.


Marsvinen då? De heter Rosie och Roxy. En ligger på mitt bröst när jag skriver det här. Fast första gången jag höll i en var jag livrädd. Det har gått över, kan man ju lugnt säga.



Inga kommentarer: