fredag 1 april 2016

Vår, äntligen, hurra hurra.

Solen skiner, Majken leker på gården och vi åt glass på vägen hem. Jag har haft solglasögon hela tiden jag varit utomhus eftersom det har varit så stark sol och det är löjligt varmt. Det är krokus överallt och snön som föll inatt har smält bort. Jag älskar våren så kopiöst. Jag älskar våren ännu mer när den förgyller en sån här fredag.

Idag har jag skrivit bok. Igen. Jag pressar på och är rätt så himla stolt över mig själv ändå? Idag gjorde jag en förteckning över vilka kapitel som är kvar och insåg att jag å ena sidan har mer kvar att skriva än jag först trott, men att jag å andra sidan inte kommer behöva skrapa ihop ord för att nå upp till min minimumgräns. Det!

Min man frågade häromdagen om jag skriver för att bli utgiven eller för mig själv, och det är klart att jag vill bli utgiven MEN först och främst handlar det nog om att jag vill bli färdig. Jag vill ha en färdig bok som har ett början, en mitt och ett slut. Jag vill ha avslutat ett så stort projekt. Jag vill kunna känna att ja men vafan, jag gjorde det! Den kanske inte bli bra och alla förlag jag skickar den till kanske hånskrattar åt mig, men då har jag en färdig bok åtminstone. Som jag har skrivit helt själv. För att jag tog mig tid och satte mig ner och gjorde det. Färdigt.

Ikväll ska jag på fest. Imorgon tänkte jag se Les Misérables och äta pizza med de stora barnen. På söndag vill jag plantera penséer. En ganska perfekt helg om allt blir som planerat. Peppar peppar osv.


Inga kommentarer: