torsdag 25 november 2010

Hur man än vänder sig har man rumpan bak.

På torsdagar brukar jag hämta barnen vid halv ett från förskolan. Det gör jag för att lilla barnets avdelning har planering på torsdagseftermiddagar, och barnen tas då om hand av bland annat andra föräldrar. Och då har ju jag tänkt att om hon ska tas hand om föräldrar så kan det ju lika gärna vara hennes egen förälder, ergo har jag hämtat tidigt.

Idag tog det emot att hämta tidigt. Jag har så sjukt mycket att göra i skolan just nu. Plus uppdraget som jag nyss fick in. Så det var motvilligt jag släpade mig bort... bara för att mötas av ett hysteriskt barn som inte alls ville gå hem. Hon ville gå över till den andra avdelningen och leka. "Du kan hämta mig seeeenare!" vrålade hon där hon låg på marken i snön.

Så jävla ovärt.

Inga kommentarer: