lördag 6 november 2010

"Nånting nånting...styla en gravid... nånting... sminka en gris."

Men det betyder ju inte att man inte ska försöka! Eller hur?

Jag ska ge mig iväg på teater med min kära mor ikväll. Först var jag tvungen att ta en tupplur för att ens orka komma iväg. Sen var jag tvungen att sminka mig ända upp till ögonbrynen (I kid you not) bara för att känna mig så pigg som tuppluren borde ha gjort mig. Nu sitter jag och känner en annalkande hunger, vilket oroar mig - jag tror att pjäsen är lång. Men jag vet inte hur lång. Och middagen ska vi äta efteråt.

För någon som i princip går efter skalmans mat- och sovklocka blir det här ett äventyr utan dess like. Jag menar, jag vet inte ens hur länge jag kommer behöva sitta i en och samma ställning. Det här kan bli helt wild and crazy - hur många kroppsdelar hinner somna innan pausen?

Jag hoppas att ni får en lika rafflande lördagskväll som jag. Åtminstone i närheten.

Inga kommentarer: