söndag 2 januari 2011

Nu är glada julen slut slut slut...

Nej, jag vet att inte alla tänker så. Men come första januari och jag kunde bry mig mindre om jul och högtider. Då vill jag ha ut granen, in med tulpaner och så börjar den intensiva längtan efter våren.

Således har vi städat ut julen idag. Helvete vad jobbigt det är. Man ägnar hela december åt att pynta, fixa, dona, julgöra hela huset. Så ska man lägga en dag på att få ut precis allt. Eller ja, två ynka hyacinter finns kvar, men de är vita så de känns fräscha och fina ändå.

Så jag tänkte avsluta den här slitiga dagen med marängswiss och collegefilm. Men så blev vi bjudna på middag hemma hos min mamma och hon bjöd på fruktsallad med glass till efterrätt. Så nu är jag alldeles för mätt för marängswiss. Maken till fräckhet va?

Har förresten kanske hittat en vagn. Men ytterst osäkert än. Någon som vet varför precis alla retrovagnar finns i Malmö och inte i Örebro?

1 kommentar:

presens sa...

För att malmöiter är trendigare och coolare än örebroare.