onsdag 9 mars 2011

Det är ju viktigt med regler, har man hört.

Vi har alltid haft som uppfostringsfilosofi att det inte behövs så många regler. Man får inte skada varandra eller vara elak mot varandra eller förstöra andras saker och sådär, men vi har liksom försökt undvika långa regeltavlor och tänkt att det mesta löser sig ju av sig självt.

Idag hade Noa fått rita och berätta om vilka regler vi har hemma. Tydligen har vi två regler:

1. Man hänger tvätten inomhus. För hos oss regnar det tydligen alltid, så den går inte att hänga ute.

2. Man får inte tappa tunga saker på varandra.

Jag vet inte, måste man kommentera sånt vidare? Jag tycker att det är rätt sunda regler, trots allt. Även om jag också är lite missnöjd med regnet.

3 kommentarer:

Bella sa...

Bor ni i Borås? =) För där regnar det hela tiden. Har jag hört. =)

Kerstn sa...

Vi har inte heller så mycket regler om sånt som inte spelar så stor roll. Några kompisar har så mycket regler att man blir helt matt och när dottern är där och leker märks det att det är svårt för barnen att hålla reda på dem dessutom när det är så många.

Liv sa...

Att inte tappa tunga saker på nån tycker jag är en bra regel :)