söndag 5 oktober 2014

Köpa sig lycklig

Fy fan vilken helg jag har haft. Eller okej, i fredags hade jag galet roligt på mitt lags klubbkväll på ett uteställe i stan, men resten av helgen? Värdelös.

För Emmy blev ju bara sjukare och sjukare så arbetshelgen i sommarstugan gick fetbort för vår del. Istället har vi häckat i soffan och tillbringat 1.5 h på jourvårdcentralen på lördagkvällen. Party party, untz untz. Nu var det inget allvarligt fel på Emmy, men när Majken för tredje gången hade spillt ut vår medhavna saft i väntrummet kände jag mig rätt trött på att vara ensam med barnen. Somnade alldeles för sent igår, väcktes alldeles för tidigt idag. Lyckades somna om och vaknade sedan av en stank som visade sig komma från att det var kattbajs i hela sängen.

ALLTSÅ! Är så jävla trött just nu. Och gnällig. Och luktar svett, borde städa, borde plugga men orkar verkligen ingenting. Har gett order om att min man ska köpa nya påslakan på vägen hem från sommarstugan och kan verkligen inte tänka mig att lägga mig i sängen om jag inte fått nya påslakan. Har blivit en fix idé. Sen är det också rätt smidigt eftersom vi inte kommer in i lakangarderoben på övervåningen eftersom det står en nedmonterad spjälsäng framför.



Jag orkar inte. Jävla skithelg. Det kommer inte bli några jäkla lakan heller, det känner jag på mig.


1 kommentar:

Kerstin sa...

Fy vad vidrigt med kattbajs! Stackars dig Ellen. Blev det några nya lakan?