måndag 9 november 2015

Framtidsplaner

När man mår dåligt ska det vara bra att ha saker att se fram emot tror jag att jag läste. Så okej, jag funderar på saker jag skulle vilja göra.

Jag vill spela match med mitt lag för att sen sluta satsa på rollerderby. Pga hälsa, tidsbrist, tappad lust. Kanske ska jag börja rida igen? Jag skulle vilja börja spela teater igen.

Jag vill fira jul och ha en fin och lycklig jul som det brukar vara. Just nu känns det övermäktigt att ens fixa fram en adventsstake, men jag vet ju att jag kommer må bättre så fort pyntet är på plats om några veckor.

Jag vill dansa mer. Ha roligt med vänner mer. Inte låta olyckligheten ta över alla aspekter.

Jag vill byta bostad i Frankrike nästa sommar. Flyga ner, inte bila. Det går inte som barnen är nu. Eller som jag är nu. Trötta.

Jag vill klippa mig. En sån där liten grej som kanske gör stor skillnad. Å andra sidan har jag jättelångt hår för en gångs skull. Äntligen!

Jag vill få massa dyra skönhetsprodukter i julklapp, även om jag vet att det är dumt och ytligt att önska sig sånt när världen brinner.

Och så vill jag bli pigg och glad, kexchoklad. Typ.

Inga kommentarer: