torsdag 19 november 2015

Två barn diskuterar IS

Emmy och Noa:

- Alltså IS är verkligen dumma i huvudet!
- Jag vet, men de vill ju skrämma oss.
- Ja, och så vill de att vi inte ska vilja ta emot fler invandrare, att vi ska tro att alla invandrare typ är terrorister.
- De vill att vi ska bli rädda! Att vi inte ska våga vara ute.
- Mmm... idioter.
- Och så vill de liksom bestämma över alla där de bor. De vill ha en egen stat och att ingen ska kunna fly ifrån dem. Så sjukt elakt.

***

Emmy om kompisar:

- Jag pratade med mina kompisar idag om terrorism och sånt. De är rädda. Mina kompisar säger typ att de inte vågar gå nånstans utan vuxna för att de är rädda att det ska hända nåt. Men jag sa att det kommer ju inte göra det, Örebro är en för liten stad för att terrorister ska göra nåt. Man ska inte gå omkring och vara rädd hela tiden, det är bara dumt ju.

***

Noa hittar en ny övertalningsteknik:

- Mamma, får vi somna i samma säng.
- Nej, inte på en skolkväll.
(Upprepa 40 ggr)
- Ok men mamma, vi VÅGAR typ inte somna ensamma. Vi är ju så rädda nu.
- Vad är ni rädda för?
- Ja men du vet, allt som händer i Paris och Trollhättan och sånt. Man blir ju rädd då...
- Vafan okej då.


Åh, de är fina mina kids.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Fina och smarta.

Kerstin sa...

<3

Anonym sa...

Min dotter: "mamma, kan man säga att SD är rövhål?"
Jag: "självklart!" ����

/Sara w

Anonym sa...

Helt Off topic, men den här låten tänkte på dig fast jag inte alls känner dig..

King of the world - first aid kit

And once you asked me well what's my biggest fear
That things would always remain so unclear
That one day I'd wake up all alone
With a big family and emptiness deep in my bones
That I would be so blinded, turn a deaf ear
And that my fake laugh would suddenly sound sincere