torsdag 14 januari 2016

Blä

Barnen är magsjuka, det är mycket på jobbet, jag har huvudvärk, det är januari.

MEN jag köpte tulpaner idag och så tittar vi på sommarresor. Jag vill drömma mig bort. Till våren, till sommaren, till resor. Till att vi kanske ska bygga trädäck i sommarstugan, denna oas i mitt liv. Jag längtar dit så mycket. Vi har verkligen hittat rätt där, med badsjö och ängar. Så tja, jag längtar. Det finns ju inte så mycket annat att göra de här hemska månaderna som består av januari, februari och mars. Jag har köpt en klänning på nätet, stor rea. Den är försenad.

Jag vill ha en ny soffa, renovera hemma, göra något. Det är så himla skönt att hjärnan äntligen vaknat lite till liv, att jag kan börja tänka framåt och vilja göra saker igen. Nu väntar jag bara på att kroppen ska följa med också, att jag faktiskt ska ha orken och förmågan att genomföra sakerna jag vill göra.

Tills dess städar vi med klorin. Jag skiter i att det inte är miljövänligt, såpa räcker inte för att täcka stanken av barn som kräkts i trappen. Nu luktar det badhus här hemma, det är bättre.


Det var väl det.

1 kommentar:

M sa...

Ättika!
http://www.morotsliv.com/2015/12/lucka-9-attika.html?m=1