onsdag 6 oktober 2010

Tur att håret var rent... typ.

Jag har börjat med att inte sminka mig innan jag lämnar på förskolan. Jag har liksom tänkt att det är nyttigt för mig, att vara "naturlig" och inte så utseendefixerad.

Idag när jag kom hem och såg mig själv i spegeln insåg jag dock att mitt "naturliga" jag just nu innebär mörka ringar så stora att det på ena ögat såg ut som en blåtira. I övrigt är huden täckt av små röda plitor finnar, som gör att jag ser ut som en tonårig rejvare som aldrig hört talas om tvål. Lägg sen till en stel nacke som ger ett smått bisarrt rörelsemönster så har ni hela min ljuva uppenbarelse.

Det känns som att om man ska komma till förskolan och klaga på att man har huvudvärk för fjärde dagen i rad, så ska man inte se ut på ett sätt som ger dem anledning att misstänka vilda nätter med knark eller alkohol.
Jag vet inte jag, men ska man ens orka möta alla fräscha föräldrar som lämnar sina barn innan de ska till jobbet så bör man kanske ta på sig något som är... rent?

Nu har jag i alla fall sminkat mig. Och ser därmed ut som en smått alkoholiserad rejvare utan kännedom om tvål, som försökt maskera det med lite billigt smink. Det tar sig!

Inga kommentarer: