måndag 29 augusti 2011

En god, samhällsnyttig medborgare. Förhoppningsvis.

Nu är jag inte föräldraledig längre. Nu jobbar jag. Just i skrivande stund sitter jag på mitt kontor och har jobbkläder på mig och allt.


























Att kontoret är en hörna i vårt gästrum i vår utbyggnad, och att jobbkläderna är det första jag drog ur torktumlaren i tvättstugan utanför "kontoret", det hör inte hit. Nu har jag nämligen ett eget hörn i världen. Ett rum med utsikt, eftersom gästrummet har fönster. Nu kommer jag bli produktiv, effektiv, samlad, organiserad och allmänt lyckad.

Säkert smal också. Man vet aldrig vad som kan hända när man har ett eget kontor.


4 kommentarer:

presens sa...

Nej, nej, nej. Jobbkläder är inte det första man drar ur torktumlaren - de måste planeras. Lagom varma, lagom långa, lagom stora och lagom mjuka byxor (jag har grå trekvartsmjukis från herravdelningen på Maxi) och en överdel som är lagom varm (eller sval, i mitt fall), som inte sitter åt, men som inte är så lös och långärmad att det ramlar tyg i tangentbordet. Inga ringar eller armband som skramlar och distraherar (det är det man har teven till) och håret lagom uppsatt för att inte vara i vägen. Basta.

Anonym sa...

Vad ska du göra där på ditt hemma-kontor?

Ellen sa...

Anonym - jag har eget företag som copywriter/frilansskribent.

Just nu sitter jag mest och försöker få in uppdrag. Sedan är tanken att sköna ord ska författas där.

KatarinaZA sa...

Åh, vad spännande! Lycka till!