söndag 8 juni 2014

Lättnaden.


Har äntligen: städat, sorterat tvätt och tvättat håret. Känner mig nästan frireligiöst lättad. Ja, typ som i Knutby när nån insåg exakt hur lyckosamt det var att neka Fossmos inviter den där kvällen med lite för mycket nattvard. Förlåt. Too soon?

Nu återstår bara att skriva matlista. Sen ska vi använda oss av nån slags hemkörningstjänst av själva matvarorna. Ryser nästan av välbehag vid tanken på att ha nystädat hem, nysorterad tvätt OCH fylld kyl. Får sen ångest när jag tänker på att det bara håller tills på onsdag eller nåt. Men nu är det bra. Nu är det rent. Nu har jag nytvättat hår. 


2 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Jag tror nästan att jag ska ta och skriva ut det här blogginlägget,förstora det och sätta upp det på en väl synlig plats i mitt hem. Det blir utmärkt inspiration för mig att ta itu med städningen som jag M-Å-S-T-E göra innan nästa söndag. Det är ju bara så tråååååååkigt.

Johanna S sa...

Vilket fint hem ni har!