onsdag 27 maj 2020

Jaha, och själva då?

Man kan inte säga att jag inte försöker hålla mig sysselsatt. Eller okej, det kan man. Jag är fortfarande rätt lat. MEN! Vi skall ICKE vara syssloslösa i sommar, det kan jag lova. Till vår sommarstuga har vi nu nämligen köpt:

1) En retrohusvagn full med fukt och mögel som vi ska renovera till en liten gäststuga. Vet vi hur man gör? Gud nej. Men google finns ju.

2) En kanot (kajak?) i vackert trä som en äldre kvinna tävlat med nån gång på 70-talet. Min man tävlade också i kanot som yngre och han ville börja paddla igen. Jag har också testat och JÄVLAR vad svårt det är. Men samtidigt: vad kul det är?!

3) En optimistjolle till ungarna så de kan lära sig segla lite. Vet vi hur man gör? Nej. Men det finns ju google, samt en svåger som seglar.

4) En elmotor till roddbåten så vi enklare kan hämta in alla som seglat vilse eller vält med kanoten för långt ut.

Förutom det så planterar jag om/tar sticklingar på mina palettblad med stor iver, jag har läst 34 böcker so far i år och jag har spelat enorma mängder tv-spel. Fick ett "fejk"-super nintendo i födelsedagspresent vilket innebär att jag har spelat tetris och mario i timmar.Jag har helt tappat ron till att titta på tv-serier, men eftersom jag är en periodare lär jag inte kunna göra nåt annat om ett tag.

Jaha, det var jag det. Ni då? Kan inte alla börja blogga igen? Jag saknar det så mycket. Alltså jag är ju knappast en förebild på denna front, men om jag försöker så kan ni försöka? Tack på förhand!


1 kommentar:

Akan-Kakan sa...

Men halloj, låter ju som en klockren plan för sommaren ju! Pliis säg att du tänker rapportera hur renovering fortskrider samt ev båtplaner inte blir som ni tänkt (haha)?
Jag saknar också bloggandet som det var förr. Gjorde några tappra försök att kicka igång igen för ett par år sen, men tappade lusten när det liksom inte blev nåt gensvar. Men skitkul att du kör på, om än inte så frekvent!