fredag 13 augusti 2010

Och gärna lite social kompetens också.

Om man ska önska runt i ring (och det är väl precis sånt man kan göra när man har tråkigt och inte längre har en mobiltelefon som man kan surfa på, ty den är hos reparatören eftersom högtalarna har lagt av) så vill jag önska mig organisationsförmåga.

Jag vill vara en sån som har koll på allting. En som vet vilka kläder som ska köpas inför förskolehösten, en som har koll på vilket barn som behöver köpa nya stövlar. En sån som aldrig behöver springa runt hela huset i jakt på en hårnål eller en hårsnodd, whatever comes first. En sån som för den delen inte behöver sätta upp håret eftersom otäckt kluvna toppar och risigt hår inte existerar en såna människors världar.

Jag vill bli en människa som har full koll på alla viktiga papper och därmed inte missar att söka stipendier bara för att man inte hittar gymnasiebetyget. Jag vill med enkelhet kunna leta reda på ett rent lakan, inte behöva springa runt i hela huset + förråd för att till slut hitta ett som ändå är lite för litet.

Hur blir man en sån människa? Hur blir man en människa som inte alltid glömmer något, slarvar bort något, har dålig koll? Jag vill vara en organiserad pedant med renlighetsvansinne. Inte en stökig slarver som hellre ser på tv-serier än städar.

Fast just nu nöjer jag mig nog med ett stort linneskåp där jag kan förvara lakan, handdukar och diverse tyg och kläder. Då kanske jag åtminstone kan få sova på adekvat stora lakan. Nöjd med det lilla, det är jag idag.

2 kommentarer:

presens sa...

Jag tror att man är född sån. Visst kan man träna upp sin förmåga, som med så mycket annat, men grunden finns där från början.

Maiden sa...

När du har kommit på hur man blir en sån människa kan du väl vara snäll å höra av dig till mig!? ;-)