torsdag 2 februari 2012

Med en stekpanna, till exempel.

Kan någon slå mig i huvudet med något hårt? Jag har nämligen börjat sukta efter att baka... cupcakes! Och cakepops! Och macarons! Jag vet inte om det är kombinationen "jobba med bebis hemma" som stressar upp mig, men helt plötsligt ser jag det som otroligt mysigt att gå och stöka med lite frosting och choklad och fina dekorationer. Slå mig, hårt!

(Jag är dock makalöst dålig på att göra något fint, så resultatet skulle ju ändå aldrig bli sådär puttenuttigt och vackert som det är på the internetz. Men ändå. Jag störs av själva viljan inom mig, för den är så "inte jag". Jag är ingen som bakar cupcakes. Jag dricker vin. I och för sig skulle jag ju kunna göra båda sakerna samtidigt, vilket skulle göra det roligare. Resultatet däremot lär ju inte kunna bli värre än vad det kommer bli när jag är nykter.)

Lagom till Majkens födelsedag kommer det komma upp en bild här på hennes ettårskalas. Jag tänker mig vimplar, macarons i pastelliga färger, ljuvliga cakepops och så cupcakes med vackra dekorationer. Resultatet kommer vara ett helt annat, men det kommer ni som sagt få se på bild. Jag lovar!


6 kommentarer:

Johanna sa...

Men där ser du! Gå och köp Cupcakestidningen nu, på stört! Jag tror förövrigt att bakning kanske är en sådan sak som går lättare efter ett glas vin, precis som tentaskrivande ;-)

Anonym sa...

Jag förstår inte hur du kan gå hemma utan att äta dig smällfet. Jag har varit föräldraledig i 2 månader nu och gör inget annat än att äta. Fikar på stan med kompisar, äter lunch ute, och framförallt sitter jag hemma och småäter hela tiden. Hur klarar du det? Tycker du är duktig om står emot!

Ellen sa...

Johanna - ha, ska börja prenumerera till och med!

Anonym - jag köper inte hem något? Jag vet inte, jag är inne i något flyt som gör att det går skitenkelt. Äter en tunnbrödssmörgås till frukost, två till lunch och sen vanlig middag. Inget småätande eller fikande. Däremot dricker jag stora mängder mineralvatten, för något roligare än kranvatten måste jag ju unna mig.

Dessutom hinner jag inte, jag jobbar ju när Majken sover. Nu ska jag dock jobba halva natten, då hade lite godis suttit fint! :-)

presens sa...

Nattjobb är förödande för vikten. I alla fall för mig.

Och ja! Bilder från ettårskalas!

(Jag drömmer också om att vara så där cupcakehuslig - och min unge ska få cakepops på sin treårsdag, det har jag lovat mig själv.)

JsN sa...

Vad är cakepops?

Ellen sa...

JsN - googla! ;-) Kort sagt: kakor på pinnar. Söta som socker!