torsdag 9 februari 2012

Men det var ju skillnad för OSS!

I en tv-serie jag följer friade nyss en typ artonårig kille till en typ artonårig tjej. Och hon sa ja, trots att hon har högtflygande planer efter high-school. Och jag sitter där i soffan och säger till den som vill lyssna (oftast en katt) att herregud, vad tänker hon på? Man kan ju inte veta när man är 18 vem man vill gifta sig med! Hon ska ju leva sitt liv nu, SEN kan de väl gifta sig?

Och ungefär där kommer jag ihåg att jag förlovade mig som nittonåring.

5 kommentarer:

Sigrid sa...

Haha samma här, tittade på Glee med samma situation och tänkte typ -men ni är ju så unga!

vi var inte ens 18 när vi förlovade oss, och då som i "vi ska gifta oss i framtiden". Gifte oss vid 22 tho'!

Ellen sa...

Vi var också 22 (eller, jag var. Han skulle fylla 24) när vi gifte oss!

Och det var Glee jag syftade på, men ville inte spoila för någon.

Jenny i Malmö sa...

Jag skulle precis fylla 20 år (han 23 år) när vi träffades. Det är 15 år sen men vi är fortfarande inte gifta. Kanske ska komma till skott snart. ;)

Karolin sa...

Ha! Vid 18 var jag head over heels-kär i en mexikanamerikansk punkare med drog- och alkoholproblem. Inte idealt direkt;-)

Så jag får vara glad att jag inte förlovade mig förens vid 26, med nån HELT annan!

Ellen sa...

Jenny - Ja! Bröllop är hur kul som helst!

Karolin - du, DET förstår jag!