tisdag 14 februari 2012

Sant eller falskt?

Ska vi leka en lek? Jag skriver några påståenden nedan, och alla är sanna förutom fem stycken. Så får ni gissa vilka som inte stämmer?

(Ja, jag har noll inspiration till ett blogginlägg)

- Jag kan vifta på öronen
- Jag tycker inte asiatiska män är attraktiva
- Jag älskar att äta kall falukorv med smör och ost på
- Jag tycker att jag är smartare än nästan alla andra jag träffat på
- Jag har i princip aldrig bytt en glödlampa
- Jag är sjukt bra på att sparka högt och skulle säkert kunna bli mästare i någon sån sport
- Jag hoppades att vårt tredje barn skulle bli en tjej, även om jag sa att det inte spelade någon roll
- Jag förstår inte hur man kan använda stringtrosor som vuxen människa
- Jag kan otroligt många stensorter
- Jag hånglade med min bästa väns kille bakom hennes rygg när jag var tonåring
- Jag tycker om att pilla på andras (alltså familjens) tånaglar
- Jag tror på spöken, eller främst kanske själavandring
- Jag tycker fortfarande massor av Carolas tidigare låtar är jättebra
- Jag kan dyka baklänges
- Jag är anglofil såväl som frankofil

Någon som vill vara med och leka?

42 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen att Carola är falskt, SNÄLLA!

sofie med sonja sa...

Falska, utifrån mina egna preferenser.

Falukorv
Glödlampor
Stringtrosor
Tånaglar
Spöken

Anna A sa...

Roligt! Jag tror följande är falska:
-falukorv
-glödlampa
-sparkar
-stringtrosor
-spöken

Terry sa...

Jag tror allt är sant förutom spöken. Thor mobbade mig senast igår för att jag råkat säga en gång för mkt att en asiatisk man var oattraktiv (eller, jag sa att han hade opålitliga ögon och ett utseende jag aldrig skulle attraheras av).

Ellen sa...

Än så länge har ni två rätt! ;-)

Karolin sa...

Tånaglar, spöken, dyka baklänges, önskade tjej och stensorter.

JsN sa...

Spöken helt klart! Och sparkar!

Sen blir det lite svårare. Glödlampor tror jag är sann och instoppad som en bubblare, samma lika med aversion mot string

Däremot har jag svårt att föreställa mig att du kan stensorter (främst eftersom du då skulle prata om bergarter och inte stensorter) Jag ställer mig också tvivlande till att dyka baklänges.

Den sista då. Antingen utgår jag från mig själv och säger falukorv, men det känns knäppt eftersom jag vet att du är "konstig" med mat. Satsar på tånaglar

Alltså följande fem är falska:
Tånaglar
Stensorter
Sparka högt
Dyka baklänges
Spöken

(när får vi facit?)

Ellen sa...

Jag tror nästan att jag är lite förolämpad över vad ni tror, och inte tror, om mig. ;-)

Facit kommer framöver, men först får ni gissa lite bättre. Tre rätt nu dock!

terry sa...

Ok det där med Carola bör ju vara osant. Och det där JsN skrev om stensorter var ju logiskt så det är nog också osant. Hoppas lite på att falukorven är falsk.

presens sa...

Jag tror att falukorven, sparkarna och spökena är falskt. Carola, hånglet och öronen är sant. Men resten? Hm.

Karolin sa...

Spöken, sparkar och stenar då. Och så säger vi att du inte är anglofil och inte hånglade med bästisens kille.

JsN sa...

Ser fram emot film på när du dyker baklänges

Ellen sa...

Oj, jag hade missat en kommentar ser jag nu.

Nu har ni alla. Det gäller bara att lägga ihop dem i rätt kombination!

Mvh, lekledaren

Ela sa...

Jag tror att du kan sparka högt - du kampsportar ju med Noa. Däremot tror jag att du INTE:

1. Älskar falukorv med pålägg.
2. Kan massa olika stensorter.
3. Tror på spöken och själavandring.
4. Kan vifta på öronen.
5. Dyka baklänges.

Right?

Ela sa...

Äh, du skrev samtidigt. Jag byter öronen mot tånaglarna.

Jenny i Malmö sa...

Borde kanske kolla vad de andra skrivit lite mer noggrant eftersom alla svaren redan ska finnas i kommentarerna... fast hur kul är det? ;)
Här kommer mina gissningar:
1. Stensorter
2. Att du ville ha en tjej
3. Stringtrosor
4. Spöken
5. Att du är anglofil

Bubblare: falukorv, tånaglar

Det här var sjukt svårt faktiskt. Fast kul!

Ellen sa...

Ela - väldigt nära faktiskt!

Jenny - det SKA vara svårt. Och du hade mindre än hälften rätt.

Lisa sa...

Stensorter, Carola, spöken o tånaglar tror jag. (Om tånaglarna är sann kanske du borde hålla tyst om det;-))
Och sen chansar jag på öronen. Fast jag blir nästan sugen att köra en uppställning och räkna ut det, det borde ju gå som en logisk tankenöt med hjälp av dina kommentarer om hur många som är rätt.

Dyka baklänges kan du nog om du har gått nån dykkurs, så det tvivlar jag inte på.

Ela sa...

Oooohhh, frustrerande! Jag tar tillbaka öronen och byter bort dykningen mot tånaglarna. Alltså: falukorv, spöken, stenar, öron och tånaglar.

Det här måste ju gå att knäcka, men det blir svårt med en logisk tankenöt eftersom du kommenterade kollektivt och missade en kommentar. Attans! Jag älskar logiska tankenötter!

Tahira Faye sa...

Jag tror inte att du är anglofil, jag tror inte att du tror på spöken, jag tror inte att du kan dyka baklänges och jag tror inte att du hånglade med vänens kille.

Sedan undrar jag om du kan sparka högt eller äter kall falukorv... Det med falukorven är en sån sjuk grej att komma på att skriva om det INTE var sant, så jag tror nog inte att du kan sparka högt.

Eller, hm. Det här kommer att störa mig. :-D

Ellen sa...

Ha ha ha.

Så här då: De tre första kommentarerna ger tre rätt.

Elas första kommentar ger också tre rätt.

Och jag är lite förolämpad över att vissa av er tror en viss sak om mig.

Knäck på! ;-)

JsN sa...

Spöken
Sparkar
Carola
Stensorter
Dyka baklänges / vifta på öronen

Karolin sa...

Carola, falukorv, spöken, stensorter, önskade tjej?

*Vill ha facit nu*

Ellen sa...

Karolin - bara en ifrån nu!

Ela sa...

Glödlampor, falukorv, spöken, stensorter och önskade tjej (pga lättare namnval kanske?)?

Det här var sjukt jobbigt att göra från telefonen - scrollar som en galning här! :-D

Karolin sa...

Men ÅÅH! Alltså jag har för mycket fritid och tänker osunt mycket på det här nu :-D

Jag tror i alla fall grejen som förolämpar är önskade tjej, så den tror jag ska vara kvar. Sen är min hjärna alldels för överhettad för att komma längre ;-)

Ela sa...

Men vad dum jag är. Jag har ju tänkt tvärtom angående önskade tjej-kommentaren och är nu glad att den äntligen hamnade på min lista. Fast jag tror egentligen att det du blir förolämpad över är att folk inte tror att du kan sparka högt. :-D

Karolin - Jag är sjuk och har inget att göra så du och jag kommer väl att häcka här i kommentatorsfältet tills vi får facit. ;-)

JsN sa...

Jag är helt övertygad om att det går att hitta citat i bloggen som visar att sparkarna är falska!

Karolin sa...

Spöken, stensorter och önskade tjej är jag rätt säker på. Sen ska Carola eller falukorven bytas mot sparkar. Jag säger falukorven.

Alltså:
Carola
Sparkar
Spöken
Stensorter
Tjej

Ja? Nej?

Ela -Jag är föräldraledig. Typ samma som sjuk:-D

Ela sa...

Attans, JsN kan ha rätt angående sparkarna ändå, men Karolins sista lista kan inte stämma eftersom jag hade tre rätt i min första lista... *funderar*

Falukorv, spöken, stenar, sparkar och tjej. Det blir mitt sista bud innan Ellen kommer in och kommenterar. :-D

Karolin sa...

Ela, jag satsar på din lista jag med. Jag ångrade mig ang. falukorv/Carola en sekund efter jag skrev.

JsN sa...

Då vill jag se film på hur man dyker baklänges!

Ellen sa...

Karolin, JsN och Ela - ni har ju tre rätt var nu. Det saknas alltså bara en grej för att det ska bli rätt. Och den saken har nämnts, tidigare.

JsN - åh, men jag måste erkänna att det är en liten slamkrypare. Du förstår, jag har inte dykt baklänges på många år. Men sist jag försökte så kunde jag!

Det är för övrigt inte alls svårt. Poängen är bara att våga, och att böja ryggen bakåt så mycket att huvudet kommer först. Enklare än man först tror!

Och: lova att ni inte blir sura ifall det visar sig att jag gett felaktiga ledtrådar. Hjärngympa är jag värdelös på, uppenbarligen även som lekledare!

Karolin sa...

En gång till då.
Carola, falukorv, spöken, stensorter, hånglet?

Ellen sa...

JAA! Vi har en vinnare! Du vinner sinnesro! ;-)

Jag skulle aldrig någonsin hångla med min bästa väns kille. Never ever! Att ni ens kan tro det? :-o

Och jag är minsann skitbra på att sparka. Bakåtkullerbyttor och hjula däremot, not so much.

Ela sa...

Jag håller då fast vid falukorv, spöken och stenar och slänger in Carola och hångel in i leken. Puh! Nu måste jag vila hjärnan lite.

Ela sa...

Naj! Jag sövde om ettåring mitt i allt och missade att uppdatera innan jag skrev. *surar*

Ellen sa...

Ela - du får också räknas som vinnare! Sinnesro kommer som ett brev på posten!

Ellen sa...

Det sjuka med det här var att jag blev helt osäker nu också. Bara "tror jag på spöken eller inte, hur var det nu?" Förstår att det var svårt för er.

Men väldigt bra gissat hörrni!

Karolin sa...

Alltså det är mer min syn på tonåringar generellt än dig som gjorde att det fick stå kvar så länge! *Lovar*

Ela sa...

Tack! :-) Lite sinnesro kommer att sitta fint! Och bara du inte får för dig att smöra några falukorvsskivor till kvällssnacks så har du nog koll på dina preferenser ändå. ;-)

Jenny i Malmö sa...

Alltså... Mest för min egen skull måste jag påpeka att jag missuppfattade påståendet med stringtrosorna. Ett plötsligt "inte" i den där listan gjorde mig förvirrad.
Med det sagt kan jag sova gott i natt. ;)