söndag 5 februari 2012

Pysselsöndag

Förut idag tapetserade jag det här lilla skåpet, som Emmy och jag målade häromdagen.








































Sedan svängde jag ihop en "glass" på frysta bär och kesella, och nu googlar jag recept på macarons och cupcakes. Ni kan kalla mig Leila Lindholm, men eftersom jag sitter i urtvättat t-shirt och mjukisbyxor tror jag att hon skulle bli förolämpad av liknelsen.

En av mina drömmar är att någon gång äga ett café/b'n'b som serverar mängder av söta små pajer och frasiga bakverk. Tills dess kan jag ju lära mig att baka, tänker jag. En annan dröm är att flytta ut på en bondgård. Tills dess tänker jag se "drömmen om landet" som börjar på Svt1 imorgon.

Tur att tv finns, så att man kan förverkliga sina låtsasdrömmar på håll.


1 kommentar:

Helen Rosenberg sa...

Jag håller på att renovera ett gammalt syskrin (ett sånt där bra som går att fälla ut som en verktygslåda), och tänkte att det vore en bra idé att tapetsera insidan av lådorna. Och då kom jag på att du skrivit det här inlägget - så nu undrar jag om det var svårt att tapetsera så här småttigt, som du gjort här?

Är det jättekladdigt/pilligt? Har du några tips?