tisdag 1 maj 2012

"Tystnad... tagning... sommaridyll!"

Ni vet filmer där det är scener från någon familj som bor i ett hus och så är allt sådär superidylliskt och härligt och solen skiner, barnen är glada och har kompisar över och så kommer det släkt och vänner och man grillar och dricker vin och pratar och planterar blommor och grillar och så kommer det någon mer över och så är det solvarma katter och bullar och kaffe och påtår och varmt och så tänker man i publiken att det är överdrivet, för så där är det ju aldrig i verkligheten?

Well, exakt så har våra senaste dagar varit. Makalöst idylliska. Härliga. Varma. Jag är förbaskat lyckligt lottad helt enkelt, på alla sätt och vis.

Och, för att knyta an till något jag sagt tidigare: det slog mig idag att min kropp kanske inte uppfyller dagens skönhetsideal, men jävlar vad stark den är ändå. Jag känner mig som en liten arbetshäst och har både skyfflat grus, burit stenar och träd och kört tunga skottkärror. Valkar i händerna till trots: shit vad min kropp orkar med!


2 kommentarer:

Nyfiken Alltid sa...

Härligt!

Johanna F sa...

Åh vad jag längtar efter den dagen då jag bor i hus med trädgård. Längtar, längtar, längtar!!