onsdag 9 april 2014

Att fega ur

Egentligen skulle jag åka på bootcamp i Borlänge i helgen. Sen kom jag på att jag fick hjärnskakning på förra bootcampet. Och så blev jag lite skrämd när en i laget skadade sig ordentligt på senaste träningen. Visst, jag vet att roller derby är en hård sport som orsakar mängder av skador, det vet jag. Och jag är okej med det för det mesta, men såhär en dryg vecka innan jag ska åka till New York? Jag tror att jag försöker minimera skaderiskerna något.

Därmed inte sagt att jag inte kommer gå på några träningar innan vi åker, så illa är det inte. Bara nästan. Inget får komma i vägen för denna resa. Längtar så SINNESSJUKT mycket.

Nu är jag gammal. Nu börjar fegandet. I morse gick jag till jobbet i gummistövlar och funktionsjacka. Är det nu jag helt ger upp alltså?

2 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Nej, det är bara nu du inser att du är du oavsett funktionskläder och stövlar, och på ett nytt härligt sätt kan bejaka det sköna och bekväma. Herre-gud mänska, du har ju det bästa decenniet framför dig, det är sjukt bra på så många sätt att vara mellan 30 och 40. På allvar. Enjoy!

presens sa...

Jag har hört att 33 är den allra bästa åldern, så du har något att se fram emot.