måndag 28 december 2015

Årssummering - it's not a happy one osv.

Googlade skamlöst reda på nån gammal lista från typ 2011. Grattis alla, här får ni världens mest deprimerande årskrönika.

Fem händelser som varit bra det här året?

Eh...

Eh...

Alltså...

Jo men Noa fick en ny kompis. Och eh, vi var i Grekland. Sen så... jo men... Barcelona var kul. Vi köpte kattungen Fritz. Och att mitt lag spelade match för första gången.

Fem händelser som varit sämst det här året?

Flyktingkatastrofen och Sveriges totalhaveri politiskt.
Att jag blev utmattningsdeprimerad.
Att jag mått skit hela året konstant.
Att det har varit bakslag efter bakslag hela året igenom.
Att jag fått jättefula hängkinder.

Vad har du lärt dig i år?

Det finns ingen rättvisa i världen.

Blev året som du har tänkt dig?

2014 tänkte jag att yes, nu är det här skitåret över! 2015 kan ju inte bli lika illa. Sen kom 2015 och sparkade mig i magen såatteh... nej?

Vilka kläder har du använt mest?

Magtröjor! Det är fint.

Ångrar du något?

Jag vet inte riktigt. Att jag inte lyssnade på kroppen innan jag kraschade helt kanske.

Vad har du mest lyssnat på för musik?

Håkan Hellström.

Årets tre roligaste fester?

Alla fester/utekvällar som varit i Göteborg. Min födelsedagsfest var också väldigt rolig tycker jag själv.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

Så. Mycket. Tv. När jag mådde som sämst i höstas gjorde jag inget annat än så på gamla avsnitt av Grey's anatomy till exempel.

Vilka människor har du hängt mest med år?

Mina två bästisar. Förutom familjen då. Har hängt väldigt mycket med familjen, såklart.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?

Några nya tjejer i laget. Det är fantastiskt hur rollerderby-tjejer alltid är amazing. Och okej, jag känner ju dem inte, men tjejerna i podden Kulturens ABC lättade upp mitt humör när det var som värst i höstas.

Vad är det vackraste du fått i år?

Nån av alla kärleksbetygelser från Majken, hon är bra på såna hon.

Årets bästa sms?

Ja inte tänker jag skriva det här? Herregud, nån integritet får man ju ha. Och när JAG säger det så...


Vad är det bästa du har läst?

Jag har ingen aning. Har jag läst något i år? Jag minns så lite av det här året, det är som i en dimma.


Nä, det har varit ett skitår. Jag vågar inte ens ha några förhoppningar inför 2016 inför de senaste två åren har blivit sämre och sämre, ser ingen direkt ljusning. Men jag vet inte, om man inte hoppas och tror så kanske man slipper bli negativt överraskad i alla fall? Jag tänker att det kan inte vara såhär för alltid. Antingen blir det bättre eller så blir det ännu sämre och i vilket fall kan jag inte göra nåt åt det mer än vad jag redan gör.

Det är skönt att 2015 snart är slut i alla fall, kan vi ju konstatera. Det verkar som att ca alla har haft ett hemskt år. Tycker det är den generella uppfattningen. 2015, försvinn och kom aldrig mer igen. Tack!

3 kommentarer:

kniven sa...

Känner med dig och känner igen mig.
gjorde slut (nöjd)
krisade (det var ok)
mådde ok en månad
sjukskriven för stress.
2015 kan dra år helvete.

ullrika sa...

Japp bort med 2015. Och 2016 måste bli bättre?!

Filippa sa...

Min man dog och min häst blev sjuk och min hund fick avlivas så fuck you 2015 tänker jag, hatar 2015.