måndag 28 september 2009

"Eh...asså... jaha?"

Det är så kul att prata hus. Det är underbart att få prata inredning, trädgårdsplaner, planlösning, flytt. Jag lever lite i sjunde himlen nu (inte den läskiga tv-serien alltså)

Ännu roligare är det att se folks reaktioner när jag berättar ungefär hur vi (jag) har tänkt oss (mig) att det ska bli:

Jag: Och rummet som de har som matsal ska vi ha som lekrum
Kompis: Jaha, vad smart.
Jag: Ja, vi tänkte tapetsera med Josef Franks "Eldblomma" där inne.
Kompis: Åh, den är fin.
Jag: Jag vet!
Kompis: Hur ska ni göra med vardagsrummet då?
Jag: Det ska vi måla blått!
Kompis: Oj. Eh... en fondvägg då?
Jag: Nej, alla väggar. Allt ska bli blått.
Kompis: Eh... jaha... öh...
Jag: Det kommer bli jättefint.
Kompis: Hm...ja... eh... det blir det säkert. Köket då?
Jag: Det vet vi inte än, men det lutar lite åt rosa kakel.
Kompis: Rosa? Sa du rosa?
Jag: Ja?
Kompis: Eh...

Kompis: Barnen mår bra?

Inga kommentarer: