tisdag 29 september 2009

Kräkmedel

På radion hörde jag den gamla klassiska hiten "All for one, and all for love". Ni vet, den från 90-talet. Nånstans en bit in i låten blev jag dock lite fundersam. Inte wailas det väl sådär i originalet? Sen började det liksom suckas lite också, ni vet sådär som "coola killar" gör när de sjunger. Jag började ana oråd.

I slutet var det en katastrof av wailande, suckande, fjortismanér och mainstreamsång.
Jag anade det värsta, och så sa rösten i radion precis det mina farhågor redan hade bekräftat:

"Och det var EMD med låten..."

Why? Varför måste de massakrera fina nostalgiska låtar?
Räcker det inte med att de förpestar Sverige med "eget" material?
Eller när de gör låtar med refränger med melodier som redan har gjorts,
fast inte lika dåligt som de gör det?

Enda nöjet med det hela var att jag nu fick tillfälle att youtuba upp deras katastrofala framträdande från sommarkrysset och kan skratta lite gott åt hur kasst de sjunger.

Jag säger bara det, rör de andra gamla niottiotalstryckare blir jag galen.
Slajm off!

3 kommentarer:

Annica sa...

Har du missat massakreringen av Hungry eyes as made by Anders Fernette? Jag får lust att strypa någon varje gång jag råkar höra den.. :p

LINAH sa...

Vad roligt att du hitade till mig! Jag googlade också något liknande när vi köpte huset;) Kaklet köpte vi på golvpoolen i malmö. Finns olika återförsäljare. Det är frostat glas men jag kommer inte ihåg vad det hette:( Finns även i Örebro på kakel och natursten. Nu ska jag kika vidare på din blogg när jag nu hittade hit. Kul!

Anonym sa...

Slajm off!? Hahaha! Gillar din blogg skarpt. :-) Kram! /Veronica