onsdag 26 september 2012

All stress and no play...

När det är så här mycket som det är just nu, med saker med barnen och med huset och med jobbet och med allt, då vill jag bara rymma. Låtsas som att jag inte måste fixa, rodda, ringa, boka, hinna till deadlines. Som att jag inte måste planera vintergarderob och fasa för vabbsäsong och betala varmvattenberedare. Jag vill låtsas att jag är ung och bekymmersfri och kan leva livet utan bekymmer.

Så det är precis vad jag tänker göra också. På fredag åker jag till Göteborg och kommer tillbaka först på söndag. Då ska jag, bakis och trött, ta tag i stress och skit som hopar sig och känna mig exalterad över det. Men innan dess alltså: fest och vänner. Bästa sortens verklighetsflykt.

Att jag måste hyperventilera i en påse för att överleva nästa vecka, det är en annan sak.

Inga kommentarer: