onsdag 19 september 2012

Jag älskar torrschampo

Gud vad jag hatar att tvätta håret. Kan vi inte bara avskaffa den nödvändigheten? Jo jag vet, det finns människor som lär sitt hår att det inte behöver tvättas förrän efter flera veckor, men mitt hår är efterblivet. Jag har i långa perioder försökt vänja håret vid att inte behöva tvättas så ofta (t.ex. kört med balsammetoden, inte tvättat på jättelänge, massa olika tips), men det lyssnar inte.

Det kan ju vara för att mitt hår, om mitt liv vore en musikal av Joss Whedon, skulle vara min Captain Hammer. Min nemesis. Det vill mig inget väl. Så jag måste tvätta och sedan det värsta: borsta ut det. Låt det torka. Gäsp.

Jag tvättar det varannan eller var tredje dag, men det blir fett i hårbotten tidigare än så. Så klart, för mitt hår hatar mig. Därför: torrschampo. På allvar, kan vara den bästa uppfinningen efter internetz. (Internet slår allt, för på internet är jag nästan cool och har vänner och ett liv.)

Det enda problemet med torrschampo är att... vänta... nej. Det finns inget problem. Det är guld värt!

Och this infomercial was brought to you by en kvinna som precis sitter och anstränger sig för att orka borsta ut det nytvättade håret.

9 kommentarer:

Tudorienne sa...

Har du testat det här no poo? Det är typ en filosofi som går ut på att tvätta håret med bikarbonat tror jag. Och håret blir smart. Kanske kan va nåt?

JsN sa...

Provat att hela tiden vänta en dag längre än vad du står ut med?

Men för att det ska funka för mig med att tvätta håret väldigt sällan så måste jag skölja igenom med vatten varje dag.

Hon som är som ingen annan sa...

Meeen, berätta hur det funkar!!

Har alltid undrat!
Gnuggar man in nåt mjöl å sen då? Dammsuger ut det?

Linda sa...

Torrshampo är verkligen döbra. Men nu försöker jag ge mig in på det här med att inte tvätta håret alls bara för att jag hatar att tvätta håret.

Världens bästa Maria sa...

Det där hade kunnat varit jag som skrivit! Jösses vad det är trååååkigt att tvätta håret men jag måste eg tvätta mitt varje dag om det inte ska se ut som om jag hällt olja över det. Också provat allt (utom det där med bikarbonat) och det funkar inte. Det enda jag eventuellt kan stå ut med är att tvätta det varannan dag och ha torrschampo de dagar jag inte tvättar. Och tofs. Jag gillar inte att ha uppsatt hår men vad gör man inte för att dra ut på hårtvättandet så mycket man kan?

Jenny i Malmö sa...

Håller med. Jag hatar också att tvätta håret! Tvättar varannan dag och de dagar det inte är hårtvättsdag känns alltid lite bättre.
Berätta mer om torrshampo! Dina läsare vill veta allt!

Ellen sa...

Ha ha. Torrschampo sprayas in i håret, masseras in och sedan när man borstar håret (eller bara rufsar till det lite) så ser det mattare och renare ut. Fungerar bäst med uppsatt hår eftersom det ger en lite oäkta känsla till håret.

Det finns olika sorters. Den bästa enligt mig är Batiste som finns i flera olika färger och som luktar gott! :-)

HannaA sa...

Och i brist på torrschampo fungerar faktiskt havregryn hjälpligt. På sanning.

Jenny Örebro sa...

Och potatismjöl. Också på sanning!