lördag 4 maj 2013

Lazy lördag.

Vissa dagar vaknar man och känner i hela kroppen att det inte kommer bli något som helst vettigt gjort. Ingen.Ting. Idag var en sån dag. Efter en ytterst misslyckad sovmorgon (mamma, mamma, MAMMA var tionde minut) sprang jag en runda på ynka 2.5 km. Sedan spelade jag Machinarium på ipaden (och fuskade hela tiden, jag klarar verkligen inte av klurspel). På eftermiddagen gick Emmy på teater och jag och Majken fikade och handlade kalaspresent till imorgon, och sen åkte vi hem och jag tränade Noa i mål lite, och sen redigerade jag ihop filmen vi spelade in för eeevigheter sen. Snart ska vi äta sushi.

Och nu kanske jag är fördomsfull, men jag tänker att folk som bor i lägenhet tänker att "Ja, men det där var väl inte så dåligt? Det var väl en rätt produktiv lördag ändå?" och folk som bor i hus med trädgård ba "Herregud, jag förstår VERKLIGEN varför du har lite ångest över en helt bortkastad dag ur effektivitetssynpunkt". Eller?

Ja ja. Här får ni se filmen i alla fall. Eller, trailern är väl mer rätt. Jag älskar iMovie för ipad, det är så himla kul att ha små projekt med barnen.



Inga kommentarer: