fredag 28 november 2014

Helgpeppen

Känner ni det? Känner ni PEPPEN? Denna helg ändå, har stora förväntningar på den. Jo men hörrni, man får ju börja julpynta nu! Ja, jag vet att typ alla redan har satt upp ljusstakar och att man tydligen är en anal torrboll om man tycker att man ska vänta tills första advent. Jag vet.

MEN DÅ ÄR JAG VÄL EN ANAL TORRBOLL DÅ!!

Har dock fuskat jag också. Idag lyssnade jag på julmusik för första gången i år och började gråta av lycka och sentimentalitet. Sen handlade jag julpynt för imorgon drar vi fram det. Va? Imorgon? Det är ju första advent på söndag? Nu fuskar ju JAG!

Ja jävlar vilket glashus, men det har sina anledningar. På söndag är min man bortrest och jag planerar att vara bakis* så då är det inget bra läge att pynta. Imorgon däremot ska vi baka lussekatter och städa och pynta och jag darrar nästan av förväntan eftersom inget är så vackert som ett julpyntat hem.

Åh! Åh! Detta att bo i stan på julen då? Det här är ju första julen i vår lägenhet och det innebär många nya julpyntarmöjligheter. Som att vi har en matsal att fylla med dekorationer. Som att vi har två balkonger att vira in i julgirlanger. Som att vi har en trappa att dekorera á la amerikansk helylleidyll. Är så himlans pepp hörrni.

Dessutom får man så många gratisdekorationer när man har fullt av grannar. Det glittrar och blinkar lite överallt. Det är så vackert. Det är precis här. Jag älskar att bo i stan.

* Just ja, alltså jag planerar ju inte att bli bakis. Det är väl en konsekvens av att jag ska ut och roa mig på lördag kväll. Vin är inköpt, nya strumpbyxor, ny kjol, nytt linne, nytt smink - allt man behöver. Woop woop.

Alltså tänkte be om ursäkt för överdrivet positivt inlägg men känner lite att det väger upp för tidigare deppnovember.

Inga kommentarer: