lördag 14 maj 2016

Denna dagen, inte ett liv.

Vissa dagar är sådär blaha blaha. Ingenting. Som idag: jag gick upp vid elva och åt brunch, sen somnade jag om runt tolv och sov tre timmar till. Hälsade på mormor som ligger på sjukhus. Handlade lite enkel färdigmat på närmsta affär och släpade mig hem igen. Barnen har spelat ca HELA dagen idag. Jag skulle haft över kompisar för att se ESC, men fick ställa in pga mådde dåligt. Det blev liksom ingenting av den här dagen, alls.

Jag ogillar såna dagar. Nu har ju den här dagen ackompanjerats av illamående, trötthet och allmän sjukdomskänsla så det gör ju sitt till, men ändå. Dagar som bara står stilla. Dagar som är grå och liksom oskarpa i kanterna. De är så tråkiga.

Barnen är nöjda med att ha fått spela och se på film hela dagen. Jag har dåligt samvete. Om en timme blir det i alla fall schlager och chips. Alltid nåt.

Inga kommentarer: