måndag 27 juni 2016

Instagram, v 2.0

Jag har ju länge brottats lite med hur jag ska hantera mitt instakonto. Jag har haft det låst, och ett tag godkände jag alla som ville följa, sedan så rensade jag bort ett gäng "anonyma" och nu på sistone har jag bara godkänt de som har öppen profil. Men det har ändå känts lite... vanskligt. Jag är ju väldigt öppen på sociala medier, både här och på twitter och på instagram. Men där är det också väldigt många barnbilder, ren dokumentation av mitt vardagsliv och sånt som jag gärna vill dela med mig av men kanske inte till ALLA?

Dessutom har jag länge tyckt att hela den kroppspositiva rörelsen på instagram är värd att vara en del av. Att problematisera fatshameandet, att visa att man är precis som alla andra - bara lite större. Men kunde jag kombinera det med bilder på sovande barn och mina "gud jag ligger i sängen med migrän"-bilder? Alltså ja, klart jag kan. Men jag vill inte.

Så från och med nu kommer jag hålla mitt vanliga konto (@enligtellen) lite mer privat (de jag känner igen får stanna, andra tyvärr inte) och så har jag öppnat ett helt nytt, fräscht, skinande rent konto som kommer fokusera på selfies och kroppsaktivism och vara offentligt. Det hittar ni under det eminenta namnet @chipsqueen

Nu hör ju jag själv att detta låter som att jag tror att jag är en kändis som alla vill ha tillgång till, det är inte så jag menar. Men jag vill gärna ha ett tryggt rum där jag kan vara öppen med både uppgångar och nedgångar, och så ett selfiekonto. För jag menar, selfiekonto? What's not to like!


2 kommentarer:

Kerstin sa...

Du är ju the queen of selfies, klart du ska ha ett selfiekonto :-) Och lite kändis tycker jag nog allt att du är!!

Kajsa sa...

Helt rätt beslut, det behövs mer selfies! Och jo, du är kändis! Jag skulle aldrig våga säga hej om jag såg dig = typiskt kändis.