tisdag 20 oktober 2009

Nöjd. Inte att nöja sig.

Jag behöver lära mig att vara nöjd.
Att inse att jag inte kan ha allt, göra allt på en gång.
I nuet kanske jag ska känna mig nöjd med att jag har två underbara barn, ett bra förhållande och känner mig generellt lycklig? Att jag har vänner och roliga händelser i mitt liv?

Bokskrivande, framgång karriärsmässigt och allmän triumf kanske kan få vänta tills sen?
Man kanske inte måste ha nått nånstans när man "bara" är 25?

Sucks to be 80-talist. Om man alltid har fått höra "du kommer bli något stort" och "du kan göra vad du vill" blir det en kalldusch när man inser att man är precis lika liten som alla andra.

2 kommentarer:

Danitra sa...

Word!

Västgötskan sa...

Är man bara 25 år, när man är 8o-talist. Det ska jag köra med framöver, jag som är född 1980... ;-) Ha ha!