tisdag 27 oktober 2009

Welcome to the elitistisk side

Jag har blivit nominerad av någon till tävlingen "Familjelivs bästa blogg". Jättekul (men knappast något som gör en stolt, med tanke på att de allra flesta bloggarna därifrån är vähähärdelösa), men jag är lite fundersam. Familjeliv.se består till 98% av just de människor jag hånar. (Ja, jag hittar faktiskt inget bättre ord för det, sorry).

Jag lovar att de allra flesta på Familjeliv skulle finna snippagodisar jättestötande. När jag skriver nedsättande om konsumkassörskor är det familjelivsmorsor som hoppar högt och skäller. När jag skapade white trash-bingo var det familjelivsmorsor som satte i halsen. Det var där jag blev utsedd till Sveriges sämsta mamma, och jag har i någon omröstning kommit tvåa eller trea i vem som är minst omtyckt på sajten.

Jag menar inte att försöka vara sån här töntig "åh, jag är för edgy för den målgruppen"-bloggare nu. Absolut inte. Jag avskyr sånt tjafs.

Men jag tror inte att jag kommer vinna, för att säga det diplomatiskt.

5 kommentarer:

ak sa...

Men seriöst, vad faan är det för jävla skitbloggar. Jo, för att låta precis sån.

Ketchupmamman sa...

Då röstar jag på din skitblogg då ;-)

Beckah sa...

Nåja ;-) glöm för all del inte att jag VANN den där omröstningen om minst omtyckt på FL :-p

Varför ska man stryka alla medhårs när det är så mycket skönare att skriva det man egentligen tycker? Lite som att jämföra att sitta och hålla inne en magknips-fis och att bajsa när man är riktigt bajsnödig.

Sara sa...

Men jag gillar dig, både på familjeliv och här! (Nu vet jag nämligen vem du är på fl, tack vare nomineringstråden. En av mina idoler I must say!)
Och jag tyckte könsgodisartikeln var hysteriskt rolig, mest pga den förorättade minen mamman hade.

Mina sa...

Ledsen att säga det, men jag tror fullt och fast att FL är ett tvärsnitt av Sverige. Och jag tror att de här personerna som verkar jaga upp sig mycket väl kan vara en bra och omtyckt granne ute i stugan. Bara det att när man träffar grannen vid badbryggan så diskuteras inte saker som är på riktigt, för grannsämjan behöver hålla i sig.

En del retar väl upp sig lätt antar jag. Precis som en del _måste_ retas.