söndag 4 oktober 2009

Wasn't me!

Jag och familjen går på stan och är idylliska och fina (but of course) när en buss stannar och ut väller en stor hop väldigt högljudda, svartkläda och fulla fotbollssupportrar.

Ett gäng väldigt högljudda, svartklädda och fulla Malmö FF-supportrar:
"Vi kommer ifrån Malmö och vi hatar Örebro, vi hatar Örebro, vi hatar Örebro"

Jag till P:
"Vi kommer ifrån Malmö och kan inte prata rent, kan inte prata rent, kan inte prata rent."

P:
"Håll käften!"

Jag:
"Va?"

P:
"Vi är omringade av fotbollsfans som är fulla, det faktum att polisbilen som kör bakom oss är Örebros insatsstyrka är ingen slump, och längre fram såg vi dessutom nyss två polisbilar till. Det är kanske inte läge att vara dryg mot de här killarna."

Jag:
"Jag håller käften nu"

Sen gick vi och fikade på kondis.

2 kommentarer:

Pelle sa...

Du är så smart älskling =)

Danitra sa...

Det där gäller inte bara fotbollssupportrar. Det är ALLTID dumt att håna en skåning. ALLTID.