tisdag 12 april 2011

Bildbevis i eftermiddag.

Jag ska klippa håret idag, för första gången sen september. Eftersom jag råbleker och silverschampoar the hell out of mitt hår kan ni ju tänka er hur makabert risigt det är. Om det inte vore för att jag är rädd inför möjligheten att bli utskälld av frisören skulle jag nästan kissa på mig av förväntan.

Varför är det så egentligen? Att frisörer skäller på en och bara "du måste ju toppa håret var sjätte vecka och nu har du inte skött dina inpackningar ordentligt!"? Jag skulle ju klippa mig oftare om det inte var så jävla dyrt, och om nu mitt hår är torrt som fnöske så är det väl mitt jävla problem? Mitt, den betalande kundens, problem. Jag verkligen hatar när frisörer anlägger en min värdig en läkare som ska tala om för hjärtattackspatienten att han måste sluta äta ett kilo bacon till frukost varje dag, och verkligen går loss på att tala om för mig hur illa jag sköter mitt hår.

Det är HÅR. Det växer ut igen! Det är inte en kattunge med stora blänkande ögon som undrar varför jag inte älskar den längre.

Ibland tror jag att alla frisörer har någon slags hårfetisch och verkligen mår dåligt när de ser sina älskade trådformiga proteinutväxter fara illa.

Ni bara "öh... jag brukar aldrig få skäll av min frisör". Nej, men ni kanske klipper er oftare än en gång om året också?

5 kommentarer:

KatarinaZA sa...

Jag brukar föregå frisören genom att påpeka att mitt hår är verkligen slitet. Och just nu ÄR det verkligen slitet, eftersom det klipptes senast i juni 2009 :-o

Concha sa...

Jag var hos frisören våren 2001. Blev så besviken att jag inte har gått sedan dess. Men om en vecka är det dags igen. *nervös*

Sofie sa...

Åh, det där är så sant! Jag har turen att ha hittat en superbra frisör som inte skäller, men problemet är att hon finns i min hemstad 30 mil bort! Testade att gå till en lokal variant i vintras och det kändes bara så fel. Denna gillade inte alls mitt val av färg, att jag färgar det själv och så vidare.

Lo sa...

Frisörer, tandläkare, skomakare.

JsN sa...

Det gäller att hitta en man trivs med och sedan håla fast vid den! Min är helt OK med hur ofta/sällan jag klipper mig även om hon envist hävdar att det borde inte gå att ha så kort hår som jag har och klippa sig så sällan... (Ändå lyckas hon varje gång med en frisyr som tål just det och som inte kräver något underhåll alls)