tisdag 5 juni 2012

Men BACILLERNA då?!

Folk som vägrar köpa lösgodis för att det är ohygieniskt, jag orkar inte. Okej om det kommer från någon världsfrånvänd hipster som tror att hen har mycket att göra för att hen har jobbat sextio timmar en vecka, men när föräldrar häver ur sig sånt?

Era barn har liksom med största sannolikhet tungkysst någon med magsjuka på förskolan, ätit några dl snor (eget och andras) och slickat lite på spännande utslag på sina kompisar. Men lösgodiset, det är den stora bakteriehärden? Kom igen!

Också det här är vanvettigt irriterande: när människor hävdar att det är något fel i förhållandet om man inte sover nära varandra, under samma täcke. Två täcken = kärlekslöst enligt dessa individer. Mmm... och på högstadiet tyckte jag att om man inte höll hand hela tiden så var man inte kär. Bara det att jag växte upp sen.

7 kommentarer:

Cilla sa...

Vafan..Lite skit rensar magen, eller?

Och det där med sovandet...Det finns inget bättre än när maken jobbar natt och jag slipper ligga och sova med en 90 kilos hockeyspelare som använder mig som kramdjur i sömnen. Jag vänder till och med ryggen mot honom när jag ska sova. Inte fan vill jag ha honom flåsandes i ansiktet...

Anonym sa...

Sova tillsammans? Man går väl hem och sover när man knullat henne?

Malinka sa...

Vad skönt att du tycker det är okej att snaska ur bakterieorgeln. ;) Efter att ha sett hur småbarn gräver i godiset avstår jag hellre. Det är ju ingen livsnödvändighet att äta smågodis.

Mina barn är lite för stora för att tungkyssa folk på fsk eller slicka på dem, så jag tycker att vi hejdat de smittvägarna. Och det är i alla fall inte de som äter smågodiset, det är jag. Och den jag tungkysser och slickar på delar jag redan betydligt mer bakterier med än random snuskis bland smågodiset.

*gör mental anteckning om att skriva irriterade blogginlägg om alla Ellens hangups*

listoplisto sa...

Sova under samma täcke skulle leda till instant murder pga svettattack, så jag håller mig fredligt under mitt eget täcke.
Orkar inte sitta i fängelse en massa år för att nåt random miffo tycker att kärlek är på ett visst vis.

Hanna sa...

Men Ellen, vad är det för människor du umgås med? Eller är det ständig referens till familjeliv.se i dina inlägg?

Tobias sa...

Jag fattar att man inte köper lösgodis under värsta maginfluenseperioden, men är jag under resten av året tvungen att välja mellan Tom&Jerry-påsar och snoriga ungar skulle jag välja snoret, varje gång.

Det är bara psykopater som sover under samma täcke.

Ellen sa...

Nej, det är INTE familjeliv! Har hört det på massor av håll. Han som sa det om täcket till mig senast är i och för sig skild nu, ha ha ha.

Malinka - gör det du!