lördag 11 augusti 2012

Kanske sist på bollen men...

Vad är det för fel på människor som blir kränkta (jodå) för att festivalen de ska på inte serverar kött? Jag orkar inte. På riktigt! Hade jag varit religiös hade jag bett om en syndaflod eller ett väl valt blixtnedslag nu. Ta gärna med idioterna som vill köra båt fulla också.

För att inte prata om att det är samma människor som förfasar* sig över hijab, burka och niqab som vägrar klä sina döttrar i annat än rosa glitter och sina söner i något som ens liknar rosa och glitter, för det är ju FAKTISKT TVÅ KÖN!!1! Och så fattar de inte att de ger uttryck för exakt samma syn, bara i olika ändar av skalan och fostrat av olika kulturer. Jag orkar inte.

Ge mig ett T, ge mig ett V, ge mig ett Å, ge mig ett N och G och sterilisering på det!


4 kommentarer:

SaraKäy sa...

Word!

Iseika sa...

Nej, det är inte samma människor. De har dock ungefär samma mentala nivå!

/Hon som hade båda typerna på jobbets fredagsfika och inte visste om hon skulle skratta, skrika eller bara gråta

Tudorienne sa...

"Du är hoppet i ett iq-fritt land" Ellen! Du är rolig på riktigt och jag håller med om allt!

Burgschki sa...

word och amen. gällande köttet (och rätt till sjörattfylla)läste jag i en krönika i dn: "en otäck påminnelse om hur det blir när man förklär egoism till ideologi."